2011-02-16

Dag 64


Imorse när jag vaknade hade jag sprängande huvudvärk så jag
ringde till jobbet och sjukanmälde mig.
Och det var ju bra, Phenix har kurrat konstant idag och
springer efter mig vart jag går, hon jamar mycket, hon
sitter framför mig och tittar på mig och jamar uppoffrande.
15:30 så tror jag att slemproppen har gått, tror att
bebisarna kommer inom närmsta dygnet, kanske tidigare.
Allt är förberett.
Kommer med vidare information om vad som händer.

Dag 64
24 - 12 timmar före nedkomsten går temperaturen ner till ca 37,5 grader.
Lättare flytningar kan förekomma

Dag 65
Förväntad nedkomst, denna kan ske mellan 59 - 70:e dagen
delar av storhjärnan och synen är inte färdigutvecklade förrän
kattungen är född. Kattungar som föds före dag 58
kommer troligtvis inte att överleva. Har ingenting hänt på
dag 69 - 70 ska veterinär kontaktas

kl.19:15 - Än så länge 2 röda  2 bruna  1 padda
kl. 22:45 - nu kom nr 6 en till brun
Jag tror att det är 3 pojkar och 3 flickor

2 kommentarer:

  1. Ojojoj så spännande!! "Slemproppen" låter inte så tilltalande men antar att det är ett bra tecken! :) Jag håller verkligen tummarna nu och kommer säkert vara på helspänn de kommande timmarna! Haha! Det här fixar ni ska du se!

    Sara

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart!!!! :D
    Än så länge 6 stycken och det var precis vad jag gissade på! :D

    STORT GRATTIS!!

    Kram
    Sara

    SvaraRadera

Planer