2011-08-28

Phenix vecka 6




Nu är vecka 6 avklarad och Phenix går in i vecka 7.
Hennes mage har växt rejält denna vecka.
Om jag jämför med förra gången vid samma tidpunkt
så tycker jag att hon ser större ut denna gång men hon
har gått upp 30 gram mindre än förra gången.
Jag gissar nog på 6 kattungar denna gång med om man
ska se till vikten, men om man ska se till storleken
så gissar jag på 7-8.
Men jag hoppas att det blir 5 för då får alla plats
runt Phenix spenar utan att bråka.
Bara en massa spekulationer.
Phenix humör har blivit värre igen och dom andra katterna
har verkligen respekt för henne. 
Hon äter bra går fint upp i vikt och är kelig emot
mig och Anders, men mest Anders tror jag, men
det har hon alltid varit.

Den här veckan har hon gått upp 320 gram
dagens vikt  5.590 kg
Total viktuppgång 840 gram

Dag 45
Det är nu lätt att känna kattungarna. Att räkna dem kan vara svårare.

Vecka 6
Vikt 18 gram och 7,2 centimeter långa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Planer