2011-12-05

Agria

Jag skrev om att kattungarna var dåliga när dom var mindre, dom
hade ätit dålig köttfärs och kräktes och hade diarré, vi åkte in till
djursjukhuset med allihopa och det gick ju på Phenix försäkring.
Det står om det i bloggen 2011-11-01.

Idag har jag fått brev från Agria där kattungarna är försäkrade,

dom skriver:

Begränsning/reservation och ansökan om omprövning
Din försäkring för Lavendelkattens ...alla kattungar har fått en särskild begränsning/reservation enligt villkor
Allmänna bestämmelser för häst och smådjur punkt 4.3. Det innebär att du inte får ersättning från försäkringen för följder av sjukdomar skador eller andra skadehändelser som avses med reservation.

Särskild begränsning/reservation
Den särskilda begränsningen/kan omprövas med veterinärintyg efter 6 månaders behandlings och symtomfrihet, tidigast 2012-05-07.

Det här var ju inte roligt, som jag förstår det så gäller inte försäkringen hos Agria om kattungarna skulle få problem med magen. Alla kattungarna har varit problemfria sedan dom slutade med pastan som dom fick för magen. Nu äter dom både torr och blötfoder och är fasta och fina i sina små magar.

2012-05-07 får man boka tid hos veterinären som ska se om kattungen är frisk i magen och om så är fallet ska veterinären fylla i ett papper som jag har fått hemskickat som man sedan ska skicka in till Agria och då kommer försäkringen även att gälla för magen igen.

Jättetråkigt att behöva skriva det här och jag hade ingen aning om det.
Tycker att Agria borde ha hört av sig lite tidigare, det var ju över en månad
sedan det hände. Jag blir så ledsen.
                             
Alla kattungar ligger och sover nu så korten kommer lite senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Planer