2012-08-28

En trött liten Pollux

 
Det jag har märkt är att Pollux sover mycket mer, men
ingenting med humöret ännu som hennes mamma
som blev väldigt fräsig mot dom andra katterna
under en period. Det sägs ju att man ska kunna räkna
fostrena nu, jag försökte att känna på hennes mage
den har blivit mycket hårdare men inte känner jag
några valnötter inte, kanske att jag inte trycker för
hårt men det vågar jag inte så det får vara.
När jag känner längs sidorna på henne när hon
 står upp så känns det som om hon har
 blivit lite tjockare på ena sidan.
 
 
dag 26-30
En van uppfödare eller veterinär kan känna om honan är
 dräktig vid dag 21-25 och fram till dag 35. Man kan
då räkna antalet foster. Fostren är valnötsstora nu och det
är den bästa tiden att räkna dom nu. Ultraljud kan
göras från dag 21 men helst dag 28.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Planer