2013-01-06

Bebisarna har kommit

Asterixkullen

Asterix 133 gram



Lillefix 129 gram



Obelix 116 gram



Vattnet gick vid sju-tiden på fredag kväll och 
Phenix hade lite små värkar, sedan hände ingenting mer.

Jag led mig igenom natten och Phenix var
jätekelig, morgonen kom ingenting hände. 

Lite senare under dagen bestämde jag mig för att åka in
med henne. 
Det visade sig på röntgen att hon hade
3 små bebisar och den första låg fel så det bestämdes
att kejsarsnitt måste göras på en gång. 

Jag satt och väntade och var så orolig att alla skulle
klara sig, ca 1½ timme senare kommer en syster
och säger att alla har klarat sig och nu väntar vi
bara på mamma som sys igen.

Vilken dag det har varit men vi är så glada.
Nu är dom 1 dygn gamla och alla äter och är
pigga, har gått upp jättefint i vikt under natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Planer