2011-04-07

Sjukstuga

 Vissa har det bra, så här såg det ut när jag kom hem från jobbet idag
 Vägdags, Anders försöker skriva vikter och jag väger
 Blizzard har också blivit sjuk, vi började medicinera henne i morse
 Tyvärr suddig bild jag zoomade nog för mycket.
Flash har hittat sin plats vid elementet, det brukar
ligga 3 kattungar på varandra där
 Eclipse är fortfarande frisk
 Hurricane är fortfarande frisk men Earthquake har också
blivit sjuk
Aurora har också blivit sjuk.

Nu är 4 kattungar sjuka, dock inte lika allvarligt som Flash
var, han mår bättre men är inte frisk ännu.
Dom andra tre som nu också blivit sjuka har vi
märkt på att dom rosslar i halsen och rinner i ögonen.
Nu har vi en liten sjukstuga här hemma.
Dom sjuka kattungarna får sina ögon tvättade,
nosdroppar och antibiotika varje morgon och kväll.
Alla kattungar äter ordentligt och går upp i vikt,
ingen som har feber och dom sover och busar.
Som tur är har vi sonen hemma som går in till dom
flera gånger om dagen och ser till att dom har det bra
och ger dom mat.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Usch, hemskt att de andra tre också har blivit sjuka :(
    Men jag håller verkligen tummarna att det inte blir värre än rinnande näsor som snart slutar rinna!

    SvaraRadera
  2. Snart är dom friska igen! Dom är bara lite förkylda, så får man tänka :)
    Dom är starka och busiga och fulla med energi så dom klarar allt tror jag!
    Skönt att höra att det går åt rätt håll för Flash, att han äter bra och busar och så!

    Jonna

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummar och tassar för att alla kissarna snabbt ska bli friska och jag kan lägga det här bakom mig. Usch vad tråkigt att dom skulle råka ut för det här. Men vi gör allt vi bara kan för att dom ska bli friska igen.

    SvaraRadera

Planer