2011-09-07

Phenix dag 53


Jag ställde Phenix på vågen i morse, hon har
gått upp 240 gram sedan i söndags och väger
nu 6.220 kg. Hon har gått upp 1.470 kg
och det är 1½ vecka kvar. Förra gången fick hon 
6 bebisar och gick upp 1.380 kg under hela dräktigheten.
 Tiden rinner ut, födseln närmar
sig med stormsteg och även fast jag längtar så
ser jag fram emot det med fasa. Jag misstänker
att det är ganska många bebisar i hennes mage
och jag är så orolig att någonting ska hända.
Hon mår i alla fall bra, ligger i soffan bredvid mig och sover.
Hon äter fortfarande bra och bebisarna känner man överallt
i hennes mage, spelar ingen roll om har har händerna under magen
eller på sidan,  överallt känner man små sparkar och hur dom rör sig.
Har inhandlat allt och extra KMR ifall det blir många bebisar
och problem med platsen runt tuttarna. Jag märkte ju det förra
gången när hon hade sex bebisar var det slagsmål runt tuttarna och
dom vevade med sina små tassar för att få plats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Planer