2011-09-08

Phenix dag 54




Jag vet att jag inte ska, men jag kan inte låta bli.
Jag vägde Phenix idag igen och hon har gått upp
150 gram från igår. Idag väger hon 6.370 kg, då har
hon alltså gått upp 1.620 kg och det är ca 10 dagar kvar.
Jag börjar bli lite smått orolig, tänk om hon har 8-10 ungar
i sin "lilla" mage. Stackars henne när hon ska föda ut dom
och kommer alla att överleva. Nu vet jag ju inte hur många
bebisar hon har men jag är väldigt orolig. Det behöver ju inte
vara så många bebisar, en del kattmammor går ju upp mycket
i vikt och föder bara 3-4 stycken ändå.
Jag känner bebisarna i hennes mage men om jag jämför med
förra gången tyckte jag att det var mera liv i hennes mage
än den här gången, det kan ju kanske vara att det
är jättetrångt i hennes mage.
Hon äter i alla fall som hon ska, sover mycket och inga
toalettproblem. Så allt går sin gilla gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Planer