2011-09-19

Phenix Dag 66

16:30
Ja inte vet jag. Phenix har sovit och ätit hela
dagen, det är allt som har hänt så inga
kattungar här ännu. Förra gången födde hon på
dag 64 så jag var ganska säker att hon skulle göra det
även den här gången, men inte då. Hon ligger och sover
på filten så sött med sin stora runda mage. Det jag kanske
kan känna är att kattungarna har lugnat ner sig lite i magen
men den har inte ramlat ner ännu och den är hård och fin.


Ja en lång natt blev det, men inga kattungar.
Phenix är lös i magen så det har blivit till
att torka bajs och byta lakan.
Hon har frivilligt legat i sovrummet hela natten
och hon vill inte ut som hon har velat tidigare.
Inatt har hon kurrat mycket och det tyder ju på
sammandragningar. Vi hoppas på en ny dag
med efterlängtade kattungar.
Just nu ligger hon och sover i sängen bredvid mig,
 Det blev många dagar att vänta men hoppas att
förlossningen går bra.

2 kommentarer:

  1. Men ååååh vilken tid det tar! :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet, jag vill att kattungarna ska komma nu. Men hon visar inga direkta tecken. Magen är hård och har inte ramlat ner någonting, men jag har för mig att den inte gjorde det förra gången men jag kommer inte ihåg för då gick det så fort och på dag 64.

    SvaraRadera

Planer