2011-09-22

Phenix dag 69

01:18
Nu räcker det verkligen med kattungar, hoppas inte det blir flera nu.
Alla verkar vara starka och har redan börjat bråka om
Phenix tuttar.
5 röda, 3 bruna och 1 padda tror jag att det är.
Får titta lite bättre imorgon och vilka kön det är.


21:33
Fick hon sin första kattunge.
Hon har hitintills fått 6 stycken, vet inte om hon
kommer att få några fler men jag tyckte att jag kände
minst en till i magen.
Nu är det 7 st
och nu är dom 8
och nu blev dom 9


18:15
Ingenting ännu, det var säkerligen slemproppen som gick.
Hon byter plats hela tiden och får ingen riktig ro, hon tvättar
sig mycket i rumpan, men inga värkar ännu. Jag hoppas
verkligen att det ska hända någonting idag.

13.30
Hon är på gång, inga krystvärkar men hon lämnade lite
blod på filten där hon suttit. Hon har varit med mig i
sovrummet hela dagen med  ryckningar i  svansen, kurrat
nästan konstant, tvättat sig i rumpan
och har sett ut ett par gånger som en sammandragning.
Hoppas att bebisarna snart tittar
ut men det kan ta många timmar ännu.

Inatt har Phenix sovit så gott igen och inga bebisar inatt heller.
Hon har ätit bra nu på morgonen och varit på toaletten,
hon är jättefin i magen nu. Hon har blivit lite kurrigare och sitter
i sängen och tvättar sig frenetiskt i rumpan. många små tecken men inget
konkret ännu och magen sitter fortfarande på plats.
Nu har hon lagt sig bredvid mig och bara tittar, tror att det är dags för en
liten mysstund.

3 kommentarer:

  1. Nämen jag som hade på känn att det hänt inatt! Attans :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det kanske kan vara något på gång. Hela morgonen så har hon slickat sig i rumpan, det har hon inte gjort förut.

    SvaraRadera
  3. Äntligen! Grattis till hela ligan! <3

    SvaraRadera

Planer