2011-09-20

Phenix dag 67


Phenix nya sovstil

18:40
Börjar bli lite tjatigt det här men Phenix sover fortfarande 
  hela dagarna, går bara upp för att äta och gå 
på lådan sen går hon och lägger sig igen.
Jag har försökt att räkna lite och kanske att dom små
missebebisarna kommer till torsdag +- nån dag.

8:20
Idag ringde jag till Södra djursjukhuset för att kolla upp lite.
Dom säger att det är inte säkert att Phenix blev dräktig
efter den första parningsdagen, hon kanske inte blev dräktig
förrän i mitten eller slutet på veckan så vi har på oss ända till
helgen att vänta om man räknar med sista parningsdagen.
Men jag hoppas ju att det tog sig ganska snabbt så att
dom kanske kommer någon gång i veckan.
Det enda är att vi ska hålla koll så att hon äter
går på toan och mår bra och det gör hon ju.
Men vi fortsätter med våra gemensamma nätter
i sovrummet hon och jag medans husse får sova på
soffan för han tycker det är för varmt i sovrummet.

Inatt har både jag och Phenix sovit så gott
och inga inga små missar har kommit i natt heller.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med lilla
damen så att dom snart kommer ut.

Veckans vikt är 6.220 kg
Phenix har gått ner 150 gram denna vecka.
Räknar man 250 gram per kattunge så ska det bli
6 kattungar.
Totalt har hon gått upp 1.470 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Planer